Klarna
VISA
MasterCard

Köpvillkor

Trygghet

SUPPLEMENTstore.se är certifierad av Trygg e-handel, det betyder att du kan känna dig trygg & säker när du handlar av oss. Trygg e-handels uppgift är att skydda dig som konsument och endast stabila och seriösa e-butiker kan bli certifierade. För att läsa mer om Trygg E-handel och dina rättigheter som konsument kan du besöka www.tryggehandel.se

Betalning

För din trygghet så förses varje paket med ett specifikt kolli ID nummer. Detta gör att du hela tiden kan följa din beställning. Alla försök till bedrägeri anmäls. Vi har Klarna Checkout som betalningssystem vilket är det mest använda i hela Sverige och i vår uppfattning det i särklass bästa betalningssystemet som finns avseende säkerhet och valfrihet. Klarna checkout uppfyller kraven för PCI DSS, så du kan vara helt säker på att dina uppgifter skyddas. Genom Klarna´s säkra och välbeprövade betalningssystem erbjuds du som kund att betala via:

  • Faktura 14 dagar
  • Delbetalning
  • Kortbetalning via VISA eller Mastercard
  • Banköverföring från din egen Bank
  • Postförskott

Faktura

Du får hem en faktura från Klarna att betala inom 14 dagar samtidigt som din beställning skickas.

Delbetalning

Du kan välja att dela upp din betalning på 3, 6, 12 och 24 månader.OBS! Vid beställning via faktura och delbetalning skickas alltid paketet till din folkbokföringsadress för att minska risken att någon beställer varor i någon annans namn. När du väljer att betala genom faktura eller delbetalning gör Klarna en kreditbedömning. Vid godkännande som går direkt överlåtes beloppet per automatik till Klarna som därefter ansvarar för sändandet av aviseringar och mottagande av betalningar.

Kortbetalning

Du kan betala med VISA och Mastercard och uppger då kortnumret, giltighetstid samt CVC koden som du finner på baksidan (De tre sista siffrorna). Det går inte att betala med utländska betalningskort.

Banköverföring

Du loggar in på din bank och betalar direkt precis som vilken vanlig faktura som helst. Enda skillnaden är att beloppet och faktura numret redan är ifyllt.

Postförskott 

Du betalar dina varor samtidigt som du hämtar ut ditt paket ifrån ditt paketombud. Obs! För att betala via postförskott måste du maila in vilka varor du vill beställa eller ringa kundtjänst på tel: 021-18 57 00 mellan kl. 10.00-18.00, Måndag-Torsdag. (Det går att tala in beställningen på tel svar övriga tider). Om du mailar eller talar in på telsvar kom ihåg att ange smak och storlek på alla varor du beställer samt ange mobil nr för att få SMS aviseringen för snabbast tänkbara leverans.

Öppettider

Webbutiken är öppen dygnet runt.

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning får du en orderbekräftelse med information om vad du beställt samt paketet eller paketen har för kolli ID nr så du hela tiden kan se var dina varor befinner sig. Ta för vana att titta på orderbekräftelsen så allt är som du ville när du gjorde din beställning. Kontakta oss snarast om du ser något du vill ändra.

Leverans

Vi skickar dina varor så snabbt vi bara kan för att du ska få din beställning inom 2-4 arbetsdagar. Som regel skickas varorna samma dag som du beställer. När paketet kommit till dig får du ett SMS eller en avisering var du kan hämta dina varor. Om vi mot förmodan inte skulle kunna leverera dina beställda varor så du har dem inom 4 arbetsdagar informeras du utan dröjsmål om anledningen till förseningen och blir även upplyst om den nya leveranstidpunkten. Du som konsument har då även rätten att häva köpet utan kostnad.

Ändring i beställning

Vi skickar din beställning så snart det är möjligt vilket medför att ändring av din beställning endast kan ske om du genast kontaktar oss. Har varorna hämtas av transport företaget kan vi inte göra någon ändring eftersom de då redan är lastade på bil på väg hem till dig.

Priser

Alla priser i butiken är inklusive moms

Byten & Ångerrätt

Som kund hos Supplementstore har du 14 dagars ångerrätt på alla produkter du beställer. Ångerrätten räknas från det att du mottagit dina varor. För att ångerrätten skall gälla måste produkten du returnerar vara oöppnad och oskadad och returneras i dess originalförpackning. Kunden står för frakten till oss och pengarna vid återköp återbetalas när vi mottagit den återsända varan. Skicka ej mot postförskott. För Gorilla Wear och övriga kläder och tillbehör såsom bälten får du naturligtvis öppna plasten och prova hemma utan att för den skull förlora rätten att returnera om dessa inte passar. Detta så du kan känna dig lugn med att du inte måste behålla kläder och bälten om dessa ej passar. Kosttillskott som öppnats får inte bytas utan måste vara oöppnade (om produkten mot förmodan inte har något tillverkningsfel). Maila oss ditt namn och order nummer vid byten och återköp och sänd produkten till Supplementstore, Skogsvägen 8, 722 17 Västerås.

Åldersgräns

Vid postorder köp hos Supplementstore är åldersgränsen 18 år utan målsmans godkännande.

Fel i publicering

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera texter och priser som tryckts/skrivits felaktigt i våran webbutik eller i kataloger, tidningar och andra former av media.

Personuppgifter

Genom din registrering eller beställning så godkänner du att supplementstore lagrar dina kontaktuppgifter
samt information om dina beställningar för att vi ska kunna följa våra åtaganden mot dig som kund. Uppgifterna du lämnat används även i informations och marknadsföringssyfte för att sända dig erbjudanden eller information om kampanjer och eller produkter vi tror kan vara av intresse för dig. Om du inte vill få erbjudanden och så vidare i enlighet med ovan nämnda så meddelar du bara oss via mail så tar vi bort den funktionen för dig. Supplementstore följer Personuppgiftslagen.

Cookies

Denna webbplats använder så kallade cookies, kakor av textfiler som sparas på din dator för att du som kund ska kunna använda butiken på bästa tänkbara sätt.

Reklamationer

Ha som vana att alltid titta på kartongerna innan du tar emot dem från ditt paket ombud. Om försändelsen ser skadad ut så kan du be om att få öppna lådan på plats för att säkerställa att inga av dina varor skadats. Om du ser att varan har blivit det löser du inte ut paketet utan mailar oss så vi kan sända dig en ny felfri vara. I händelse av att löst ut ett paket som när du kommer hem visar sig innehålla skadade produkter mailar du oss om vilken skada det rör sig om så snart som möjligt. Vi garanterar att varan du beställer är felfri och ersätter dig om varan skulle vara felaktig pga produktionsfel. Supplementstore följer Allmänna reklamationsnämndens rekomendationer. Vi sänder dig då en retur sedel att returnera godset med och sänder dig en ny felfri produkt så snart vi kontrollerat den skadade/felaktiga. Vi återbetalar kunden inom 30 dagar. Detta gäller även fraktkostnader vid reklamation. Reklamationsadressen är Supplementstore, Skogsvägen 8, 722 17 Västerås.

Försenad eller utebliven betalning

Vid påminnelse debiteras du 50 kr i påminnelseavgift.

Outlösta paket

Vid outlösta paket debiteras du 299 kr för att täcka frakt, returfrakt, emballage kostnader osv.

Fraktpriser

För beställningar under 500 är fraktkostnaden 69 kr och 500 och över ger dig 0 kr i fraktkostnad.OBS! Supplementstore.se har för tillfället fraktfritt på alla beställningar. 

Övriga avgifter

Kostnader i samband med delbetalning via vår partner Klarna debiteras i enlighet vad som redovisas i samband med att du väljer det alternativet. Efter exempelvis vissa kampanjer såsom ”köp nu och betala efter
sommaren utan extra kostnader” kan du som kund välja om du vill betala som överenskommet (utan avgifter) eller del betala köpet istället mot en viss avgift.

Bedrägeri

Alla försök till bedrägerer anmäls och vi driver dessa enstaka fall till domstol i alla fall det är möjligt. Eftersom vi samarbeter med Klarna så har vi dessutom hjälp av deras säkerhetsavdelning för att spåra eventuella försök.

 

Lägsta orderbelopp

SUPPLEMENTstore.se har inget lägsta orderbelopp utan alla beställningar levereras oavsett varuvärde med samma precision.

 


 

 


 

 


 

 

 

 

 

SellBase E-handel